måndag 5 oktober 2009

Veckan sparkas igång med en långlunch

Måndagarna ska gärna vara lite fartfyllda så jag känner att veckan är igång. Men gärna med ett härligt break i mitten, för att mjukstarta en aning. Idag har jag lunchat med Terese på ett av mina favorithak Saturnus (där de för övrigt har Stockholms största kanelbullar). Käkade goda vegetariska grillade mackor med zucchini, halloumi och tomat, och uppdaterade varandra om våra liv sen sist. Jättekul att lära känna henne lite bättre, vi träffas ju mest i jobbrelaterade sammanhang annars. Visst blev det en hel del snack om frilansande också, men sånt hör ju till :-)

Jag gillar faktiskt måndagar, för mig symboloiserar de en liten omstart. En chans att sätta standarden för veckan som kommer. Och jag minns min första notis jag någonsin skrev till Cosmos träningssida för ungefär två år sen. Den handlade om ett forskningsresultat från något universitet (minns inte vilket) som kommit fram till att en person som tränar på en måndag lättare orkar hålla igång en hälsosam livsstil och lockar fram mer träning under veckan än den som tränar på till exempel en söndag eller tisdag. Måndag it is alltså. Bara att packa träningsväskan.

Hur brukar du själv sätta standarden för din egen vecka? Har du någon måndagsrutin?

1 kommentar:

  1. Jag är veckopendlare, åker varje måndag från Gbg, så dan startar alltid urtidigt, sen tupplur på tåget åsså keso med blåbär och nötter innan jag går av och kilar till jobbet. Trots detta brukar jag ha så himla bra med energi. Kickar alltid igång mentalt med en god utelunch och ett bra träningspass av något slag. Får jag det så är hela veckan fin sen, typ!

    SvaraRadera