tisdag 27 oktober 2009

Snörvel prosit - men bot finns!

Känns som att jag har haft en förkylning i kroppen i flera veckor som liksom aldrig vill bryta ut helt. Och jag klagar inte, det är underbart att inte vara sjuk, så den får gärna hålla sig borta. Men lite mystiskt är det. Igår nös jag konstant hela kvällen, och om det inte är dammråttor under mitt skrivbord (och det borde det verkligen inte vara) så måste det ju ligga något annat bakom. Eller?

Nåväl, jag är i alla fall duktig på att leva efter råden som Iform ger kring hur du ska motverka en förkylning, det kanske är därför jag klarar mig. Enligt hälsomagasinet är den bästa boten just att vara glad, och det är jag ju väldigt ofta! "Le och var glad och avslappnad djupt in i kroppen". Det kan jag ju klara av. Och då får man hålla sig frisk som en nötkärna. Om du däremot har dåligt humör och lider av stress eller har vrede inom dig så dras förkylningsviruset igång i kroppen, visar en studie. Ja det här var ju verkligen något att le åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar