lördag 10 oktober 2009

After-work som skyddar hjärnan

Igår kväll var jag på afterwork på mysiga Spitfire på Birger Jarlsgatan med Jonna och Malin. Blev ett par öl och mycket glatt snack innan Malin fortsatte kvällen vidare på en middag och Jonna och jag traskade hem till mig för att titta på Idol och skrika ömsom arga ömsom uppmuntrande ord till de som sjöng. Det blir ju så mycket roligare om man engagerar sig!

I alla fall, det här med ölen nu då. Ny forskning från Cedars-Sinai Medical Center i Los Angeles visar att patienter som drabbas av hjärnskador i samband med en olycka är mer benägna att överleva om de druckit öl vid tiden för olyckan. Så man får helt enkelt se det som att man gjorde sig själv en tjänst genom att förbereda kroppen. Man vet ju aldrig när olyckan är framme. Man kunde ha snubblat i trappen, blivit påkörd av en stressad cyklist, satt smågodiset i halsen...ja, du fattar. Nej, jag förstår att det låter hemskt att hitta på ursäkter för att det blir en öl då och då på en trevlig after-work, men ibland känns det bara så mycket bättre då. Så låt mig hållas, ok? Nästa gång lovar jag att scoopa fram en ursäkt för DIN egen favoritdrink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar