onsdag 28 oktober 2009

Sneaky people

Sitter på ett kafé och skriver på min dator och känner mig lite som Carrie i Sex and the city. Tyvärr ser jag inga glammiga New Yorkers runt omkring mig utan mest drivor av lattemammor med skrikiga (fast ganska så söta ändå) barn. Jag gillar det här, att sitta och spana folk. Såg precis ett riktigt sneaky trick av en man i 50-årsåldern som jag måste dela med mig av. Han gled in på cafét med en lite yngre kvinna som sällskap, spanade runt lite och gick fram till tidningshögen som är till för att lånas ut till gästerna. Plockade på sig en DN, ett par magasin, strosade tillbaka mellan borden en stund som att han låtsades leta efter någonstans att sitta, och smet sedan ut. Gratis helgläsning fixad.

Blir alltid lika fascinerad när jag ser folk hålla på med sånt här. Påminner mig om när Cosmo hade biovisning och flera personer passade på att stoppa ner flera läsk och godispåsar i väskan, bara för att det var gratis. Eller när folk lyckas smita före i köer lite obemärkt. Själv har jag inget behov av att försöka. Men det är ju underhållande på sitt sätt att se folk sneaka runt när man ser på dem att de har en plan på gång, så länge de inte skadar någon. Men det är klart, rätt ska vara rätt. Och tänk om han tog en Vogue - den hade ju jag kanske velat läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar