lördag 17 oktober 2009

Vackra Djurgården är ett löparparadis

Jag älskar, älskar, älskar att promenera, powerwalka eller springa på Djurgården. Nu när det är höst är det extra fint av alla vackra löv och färger. Kanadagässen vaggar fortfarande omkring på gräsmattan, båtarna ligger fortfarande i vattnet och all den orange, röda och gula färgen speglar sig på ytan. Hundar springer omkring och busar, små barn leker, och folk springer. Springer med lätta steg i solskenet bredvid vattenytan, lite svag vind i ryggen... Så vackert. Får en att längta efter en riktigt skön löprunda, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Måste ta mig ut dit snart! Finns det löparslingor som är någorlunda utmärkta, eller kör du bara lite på känn?

    SvaraRadera
  2. Gör det - det är superhärligt! Jag brukar springa delar av Tjejmilen-rundan som jag kan sedan tidigare, och även runda Djurgårdskanalen på de löparstigar som finns. Det finns stora kartor med slingor uppmärkta, såna där "Hälsans stig" om jag minns rätt, men jag brukar som sagt springa lite dit jag blir sugen. Men det kan ju vara bra att kolla in en karta innan så man inte irrar bort sig helt. Lycka till!

    SvaraRadera