onsdag 28 oktober 2009

Ge dig själv en peppklapp

Det har blivit många observationer under den här dagen märker jag. Nyss när jag var och tränade på gymmet så höll tjejen på löpbandet bredvid mitt på med någon sorts spännande peppning för att trigga igång sin energi. Hon sprang inte men powerwalkakade sjukt snabbt, ungfär så snabbt som man gör när man tävlar i gång. Och rätt som det var så började hon klappa händerna, hårt och högt, och lade i en extra växel. Det här gjorde hon flera gånger, och visst kollade folk på henne och undrade vad hon hade för sig, men med tanke på hur peppad hon såg ut så spelade det nog ingen roll. Jag tycker det var rätt kul att se (höra?) någon som hittat ett sätt som funkar för att pusha sig själv lite extra under träningen. När jag spelade badminton så peppade jag mig ju genom att ge mig själv ett litet lätt rapp med racket på benet. Men nu har jag inget pepptricks för mig, inte fysiskt i alla fall utan det är mer mentalt. Hur gör du när du vill få fram den där extra energin? Något tricks du kan dela med dig av?

2 kommentarer:

  1. Jag började nyligt (om) att träna och har satsat mycket på konditionen och när det kommer till självpeppning så gör jag så att när jag uppnått ett nytt delmål så tillåter jag mig vara lycklig just i den sekunden som jag klarat målet. Exempelvis sprang jag en mil för ett tag sedan och när jag "kom i mål" så bokstavligen hoppade jag på bandet och gjorde en massa segergester, och visst, folk stirra säker, men just då spelade det ingen roll, för jag var så lycklig! En superhärlig känsla att bära med sig till nästa löppass!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen som ren lycka. Segergesten är ju rätt given faktiskt när man klarar milen, förstår att du ville fira lite i stunden :-) Bra jobbat!

    SvaraRadera