fredag 9 oktober 2009

Jättekul klass - testa snarast!

Du som har SATS-kort måste verkligen testa på klassen Steamy Window som ges nu fram till veckan 45. Precis hemkommen från mitt pass, och måste säga att det var helt en klass i min stil. Kul peppig musik, showkänsla, lite rockigt och lite lagom jobbigt. Du kan styra ganska mycket själv om du vill ta ut dig och bli lite svettigare, då är det bara att ta ut rörelserna till max i stället för att markera.

Du dansar alltså runt med en skivstång (utan vikter på) till Britney och annan gladpop, sen blir det lite rockigare och du känner dig mer tuff än flirtig. Men det bästa på hela klassen är sista låten som körs som nedvarvning innan stretchen, rejält boop-boop-i-doop-boop med massor av höfter och showdans. Hoppas verkligen att intresset är så stort att de lägger in klassen som regelbunden till våren! Varje gång jag går på ett dansinspirerat pass så märker jag hur mycket jag saknar mitt dansande och hur kul jag tycker att det är, och då inser jag att jag måste skärpa mig. Jag måste helt enkelt föra in mer dans i mitt liv, det är jag skyldig mig själv eftersom jag blir så lycklig av det. Jag lovar, från och med nu ska det dansas rejält.

1 kommentar:

  1. Du borde gå och testa en drop in klass på La Isla på S:t eriksplan! Kolla upp det:) www.isla.se

    Det är fantastiskt roligt och man träffar massor mer människor. Nivå 1-4 så det finns plats för alla!

    MVH
    Susanna

    SvaraRadera