onsdag 21 oktober 2009

Jag är i balans

Jag brukar känna mig som en ganska balanserad person, för det mesta i alla fall. Därför var det lite kul att åka till Travemünde i Tyskland och för att få det bekräftat. Under resan fick vi nämligen testa på en behandling med reiki, som enkelt kan beskrivas som en sorts healing med handpåläggning. Jag är ju normalt rätt skeptisk till sådant som känns lite flummigt, men tänkte att jag ger det en chans och satte mig i stolen och slappnade av så mycket jag bara kunde. Och vad hände? Jo, efter cirka fyra minuters så tog reiki-tanten bort händerna, snurrade runt med sin lilla stol så hon satt bredvid mig, tittade på mig och sa "det är otroligt, du behöver ingen reiki. Du är helt i balans". Jamen, se där! Hon hade jobbat med reiki i tio år och enligt henne hade hon bara stött på en annan person under den tiden som inte behövt balanseras. Det låter väl bra? Min kropp hade ett bra flöde, jag var nöjd med livet, när jag får problem så löser jag dem etc. Så hon gav mig en skön ansiktsmassage i stället, vilket jag naturligtvis uppskattade mer än en hand på huvudet.

Vet inte om det berodde på det faktum att jag hade simmat innan, att hon kände av att jag var skeptisk och därför inte kunde känna av mig ordentligt, eller att jag helt enkelt ÄR i balans. Det spelar faktiskt ingen roll för mig, så länge jag själv tycker att jag mår bra. Och det gör jag, för det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar