fredag 2 oktober 2009

En fredag på gymmet

Idag var det lite lagom mycket folk på gymmet. Gillar som sagt när det är tomt och fritt fram till maskinerna, men det ska inte kännas öde. Några körde pass med sina PT:s, några kompistränade och några var som jag där för att hinna klämma in ett skönt träningspass inför helgen. Blev en halvtimme löpning, vilket flöt på rätt bra, och sen skulle jag träna rumpan i Climbmax-maskinen men det visade sig att strömmen var av på alla maskiner i hela den raden, så det bidde inget där. Ni vet väl att en rumpa droppar i genomsnitt 10 centimeter under en livstid? Naturligtvis kan du förebygga detta med bra övningar, vilket jag nu bestämt mig för att göra. Gravitationen får allt vänta några år.

Avslutade med en halvtimmes genomkörare av överkroppen bland maskinerna, där jag gick igenom rygg, axlar, bröst och armar. Jag har ju alltid undrat varför jag är så totalt kass på armhävningar när jag ändå tycker att jag är rätt så stark i armarna, och det var bara för ett par år sedan jag fick klart för mig att armhävningar inte har så mycket med armarna att göra utan snarare bröstet. Märker när jag tränar just de musklerna att jag är ganska svag där, så därför försöker jag ta tag i det nu.

Snart ska jag möta upp en kompis och gå och handla så vi kan laga en mysig middag ikväll. Blir soft hemmakväll med tjejsnack, kanske lite Idol om vi har lust. Och så måste jag ju packa eftersom jag beger mig ut på landet imorgon tillsammans med nio andra tjejer för världens härligaste och höstigaste tjejhelg i min kompis Emmas sommarstuga på Stora Isskär i Stockholms skärgård. Lovely!

2 kommentarer:

  1. Tankar på gravitationen är stundtals det allra bästa träningsincitamentet. :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha - ja, det håller jag med om. Lovar att ta upp det i min nästa artikel om motivation!

    SvaraRadera