lördag 3 oktober 2009

Bota värken med körsbärsjuice

Har skrivit om detta tips för länge sedan i Cosmopolitan, men nu har Topphälsa visst snappat upp det också, så jag blev lite påmind och tänkte dela med mig. Om du ofta får ont i kroppen efter forskning så ska du testa att svalka dig med ett glas körsbärsjuice! Forskarna vid Oregon Health & Science University har efter en teststudie kommit fram till att körsbärets antiinflammatoriska egenskaper kan hjälpa mot just muskelsmärta. Själv funderar jag på var man kan få tag i denna körsbärsjuice, det känns ju inte som något du kan plocka upp på närmaste ICA... Men kanske i hälsokostbutiken, de ställena brukar kunna leverera när det gäller mystiska juicer. Personligen skulle jag nog hellre sätta i mig en tallrik biggaråer, men alla är vi olika. Det kan ju vara värt ett försök kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar