fredag 23 oktober 2009

Klokt kring kalorier

Alldeles för många människor, och kanske då i synnerhet unga tjejer, håller på att räkna kalorier dagarna i ända. De har stenkoll på vad de stoppar i sig och hur mycket de måste förbränna på träningen för att väga upp. Jag kan inte poängtera nog hur sorglig den typ en av livsstil är, vilket slöseri av tid, energi och trevliga måltider. Hur kan man slappna av och njuta av maten när allt man bryr sig om är hur många kilometer man måste jogga efteråt?

Kloka dietisten Anna Ottosson som jag intervjuat tidigare för Cosmopolitan har en bra blogg där hon kommer med många smarta synpunkter. Bland annat om kalorier. Kika in här och läs.

Förresten så är det hög tid att jag lägger upp en lista med mina favoritbloggar som jag brukar hålla koll på med jämna mellanrum. Kan förhoppningsvis ge er inspiration på samma sätt som de ger mig. Kommer förhoppningsvis ett inlägg senare idag, och en liten lista på sidan. Tipsa mig gärna nu om era favoriter så jag inte går miste om något riktigt bra!

1 kommentar: