onsdag 21 oktober 2009

Frisk av havsluft

Det finns de som väljer att gå till syrebaren för att få lite ren luft ner i luftvägarna. Och det går ju bra om man föredrar det. Eller så kan man välja att ta sig ut i naturen, allra helst till en stormig strand eller en frisk skog och bara andas, andas tills lungorna är fullproppade av så mycket frisk luft att du nästan blir yr i huvudet. Just havsluften har en speciell effekt på mig tror jag, jag blir lite dåsig men ändå ren och frisk ända in i innersta byggstenen av min kropp, in i själen. Det känns som att jag bytt ut all gammal luft jag haft inom mig mot ny fräschare sådan. Här behövs ingen syrebar inte, det är bara att ta tåget/bussen/promenera till kusten. Jag vill bo vid vatten när jag någon gång bosätter mig i en villa, och det är jag nog inte ensam om.





Vart tar du vägen när du känner att du behöver en rejäl nypa frisk luft? Har du något favoritställe?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar