onsdag 30 september 2009

Superlyxig eftermiddag

Åh vilken underbar dag jag har. Arbetade på förmiddagen och smet sedan hemifrån när städerskan kom vid lunchtid. Hängde ett par timmar på Teaterbaren i Kulturhuset med utsikt över människomyllret på plattan och bläddrade igenom alla nya härliga böcker jag fått. Fastande rätt länge i efterlängtade Elaine Bergqvists Du är din generation, den är precis så rolig och klyschig som jag hoppats att den skulle vara. Läste bara biten om 80-talisten eftersom det kändes mest relevant och det var allt jag hann med. Älskar att bli nostalgisk. Bra jobbat Elaine!

Efter att ha stillat hjärnan med en massa ny fakta och inspiration så drog jag vidare till SATS vid Hötorget med nya Topphälsa under armen. Sprang 20 minuter, körde crosstrainer 20 minuter och sedan armar 20 minuter medan jag bläddrade så smått i magasinet och kände mig duktig. Nu har jag som sagt både skämt bort kroppen och hjärnan idag, så nu är det dags för själen att få sig en omgång. Därför drar jag iväg snart på afterwork med en gammal kompis från Irlandstiden, kommer säkert bli en hel del skratt och gott vin. En helt perfekt eftermiddag med andra ord! Om jag inte får dåligt samvete när jag "skolkar" från mitt jobb? Nej, för mitt arbete går inte bara ut på att sitta framför datorn, att plöja ny litteratur inom populärpsykologi- och hälsogenren är en del av mitt jobb, och lika så träningen - var ska jag annars hitta inspiration till alla nya artiklar? Men men, man kan inte fly kontoret varje dag, så imorgon blir det en lite mer effektiv sitta vid skrivbordet-dag. Ha en skön kväll ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar