måndag 21 september 2009

Berlin Marathon

Igår när vi var ute och strosade i Prenzlauer Berg i Berlin så insåg vi helt plötsligt att vi hamnat mitt i det hedersfyllda Berlin Marathon. Tusentals hurtiga löpare strömmade förbi oss där vi lunkade på trottoarkanten på andra sidan gatan, under skön sol och härligt peppande publik. Har hört att Berlin Marathon ses lite som prestige i marathonsammanhang, det är tydligen ett av de tuffaste loppen man kan ge sig på. I min värld så är vilken mara som helst duktigt imponerande, men jag har förstått att jag tydligen ska vara extra imponerade av de som sprang igår. Måste erkänna att jag tyckte det var rätt skönt att slå mig ner på ett mysigt café utomhus och njuta av en fräsch frukost i stället för att kuta runt som en svettig galning, men hey - alla är vi olika.

Det här var jag inte så lockad av...


Det här kändes mera jag...
För övrigt är Tyskland och i synnerhet Berlin min nya favoritdestination. Sköna människor, pulserande stadsliv, billiga drinkar och solsken. Jawohl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar