måndag 7 september 2009

Måndagspepp

Okej, på en måndag är det säkert många som tänker "åh nej, nu är helgen slut, en hel veckas jobb framför mig tills jag är ledig nästa gång..." Om det känns tungt - fokusera på det som är positivt och tänk på att forskning visar att vi mår bra av att jobba. Tänk på alla de människor som inte ens har ett jobb att gå till, du är faktiskt behövd och det måste väl kännas rätt bra ändå? Ett annat tips är att berätta om din helg! Goda relationer med dina kollegor är viktigt för din psykiska hälsa, så passa på att bonda lite i fikarummet och berätta vad du haft för dig sen förra veckans jobb. Tänk också på att vi människor mår bra av rutiner och att jobbet håller igång hjärnan på topp. Se där, nu kanske det inte känns lika hemskt längre? Välkommen till en ny vecka!

Själv har jag en intensiv arbetsvecka framför mig, med fyra dagar hemifrån av skrivande, intervjuer, fotokurs och pressmingel, och sen på fredag drar jag på pressresa till Hamburg och München. Jag gillar mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar