fredag 11 september 2009

Jetzt bin ich im Hamburg!

Jaha, då var man här då. Sitter i hotellreceptionen tillsammans med resten av gänget och väntar på att våra rum ska bli klara. Effektiv städning har de här i landet alltså. Nej, nu ska jag inte vara bitter, är nog bara sugen på öl. Vi är ju trots allt i Tyskland!

På schemat för dagen står shopping, öl, mat och lite rundtur kring på stan. Och såklart Reeperbahn. Är bara jag och en annan journalist med på resan, Jennie Hammar från Glamour, sedan är det folk från resebranchen som är här och checkar. Kallas visst "studieresa" och inte pressresa den här gången. Känns som ett trevligt gäng, så det blir nog bra. NU är visst rummen klara. Så nu ska jag dumpa datorn och min alldeles för tunga resväska och ge mig ut och utforska Hamburg. Har ni några tips på vad jag borde se? Eller något jag borde hålla mig ifrån? Tell me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar