tisdag 22 september 2009

Cravings!

Har en sjuk längtan efter en pretzel just nu. Smarrade i mig en riktigt salt en på flygplatsen innan vi flög hem från Berlin i söndags och nu har jag abstinens. Jag tror det är saltet jag vill åt. Och kombinationen av mjukt och frasigt. Vad kan jag hitta för substitut här hemma? Va - kan någon hjälpa mig? Eller är det helt enkelt dags att gå på lite GI-avgiftning? Jag har gjort ett ganska bra jobb idag faktiskt i så fall, åt ägg och fil med bär, frukt och nötter till frukost, och sedan grönsakssoppa till lunch, så det kanske helt enkelt är lite snabba kolhydrater kroppen skriker efter. Vad gör man i ett sånt läge? Baka en pretzel har jag varken lust med eller tid till, så jag tar en fräsch frukt i stället helt enkelt, det borde väl få suget att släppa lite? Tills pojkvännen kommer hem och det är dags för middag vill säga. Då blir det fisk och grönsaker, kanske lite långkok på råris om någon orkar med det.
Pretzel, pratzel... En av alla anledningar till varför du bör besöka Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar