fredag 4 september 2009

Små glad-tips

Jag är på strålande humör idag - ikväll är det ju fest! Håller på att förberda och fixa för fullt, just nu håller jag på att laga tacopiroger. Ska ju föda 15 personer ikväll, så det är en del mat som ska fixas. Sen blir det kantarellpajer, edamamebönor, skagencancpeer och självklart mina macarons då till dessert. Och massvis med skumpa och goda drinkar, yay! För dig som inte är på lika uppåt humör som jag (hur kan jag inte vara det - hittade till och med en ny klänning på stan idag!) så har jag några små tips:

Smile!
Har du märkt att ofta när du ler mot någon så ler personen tillbaka, vän eller främling. Så le mera, du kommer bli på bättre humör, jag lovar!

Fixa bra karma
Fixa god karma genom att göra en bra gärning för någon annan. Hjälp en liten söt tant över gatan, öppna dörren åt någon med barnvagn eller många kassar, och plocka upp det där skräpet du alltid svär över och lägg det i papperskorgen.

Flirta med en snygging
Okej, så du kanske har pojkvän/flickvän - men vad gör det? Att flirta lite har aldrig skadat någon, inte om det hålls inom rätt gränser. Ser du en hunk på tunnelbanan några säten bort, släng iväg ett par fladdrande ögonkast åt hans håll. Det kommer kännas jättebar i magen när han fladdrar tillbaka :-)

1 kommentar: