tisdag 8 september 2009

Att förlora sig i doften

Det pratas mycket om "en doft av välbefinnande" och liknande när man beskriver parfymer, lotions och till och med städmedel. Vad innebär det egentligen? Själv har jag en blandad relation till det här med dofter. Det finns inget härligare än att sniffa på något jag verkligen tycker om, min favoritbodylotion, min killes aftershave, en ren liten bebis... Samtidigt finns det inget som kan få mig att må så illa. Jag klarar över huvud taget inte av att sniffa på en pelargon eller gå in på Lush utan att bli fysiskt yr i huvudet, och kliver det på någon på tunnelbanan som luktar fylla eller svett måste jag byta vagn för att inte kräkas.

Men nu var det positiva dofter jag ville prata om. Sådana som kan få dig att sväva en aning när de omger dig. Som i duschen. Min fina present från Molton Brown jag fick av tjejerna i helgen är en sådan, en box med dofter av välbefinnande, på ett riktigt bra sätt. Vad sägs om namn som "heavenly gingerlilly", "inspiring wild-indigo", "invigoration suma ginseng" eller "ultrasmooth coco de mer"? Grym som träningsinspiration eftersom man vill träna mer så man blir svettig och får duscha igen och igen, och igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar