måndag 7 september 2009

Träning på balansbräda

Ikväll har jag testat balansbrädan från MFT som jag hämtade upp tidigare idag. Körde ingen jättelång stund, men gick igenom träningsprogrammet och de olika spelen som fanns, allt ifrån "fånga fjärilen" till "pingpong", "fotboll" och "rally". All träning som följer med går ut på att träna balansen, vilket ju är rätt logiskt med tanke på att det är en balansbräda. Men jag trodde nog man skulle bli lite tröttare kanske. Den fyller säkert sin funktion för rehabilitering och jag hoppas på att kunna köra den några kvällar till i veckan och se hur det känns när jag är lite mer van. Nu fick jag lite ont i fötterna för att jag spände dem så mycket, det gäller väl att lära sig spänna låren, rumpan och bålen i stället. Har halvhyfsad balans efter alla år då jag dansade, men det var inte helt lätt ändå. Tvingade min pojkvän att köra igenom programmet också, han tyckte det var svåååårt...

Träningsprogrammen går ut på att styra en liten boll på dataskärmen in i en stor boll och hålla den kvar där medan den stora bollen byter placering hela tiden. Inte jättestor variation kanske, men som sagt, alla övningar fyller sin funktion. Gillar att du kan koppla den till datorn, men tycker det var trist att det inte var något ljud som hör till. Tyst. Tomt. Nada. Det är klart att du kan sätta på egen musik vid sidan om, men det vore ju kul med något som var anpassat. Eller så var jag så oteknisk så jag inte fick igång det. Får se nästa gång jag testar.

2 kommentarer:

  1. Ser kul ut:-))! En fråga; var köpte du dina flaskor med schampot TRESemmé? Gillade proverna från Tjejmilen-påsen jättemycket.

    // E

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev roligare när man tävlade lite :-) TRESemmé-produkterna fick jag hemskickade från en pr-byrå i egenskap av press innan lansering eftersom jag skriver en del om skönhet, men de skulle finnas ute i dagligvaruhandeln från och med augusti, så borde finnas ute nu. Bäst chanser att hitta dem har du på Ica Maxi och Coop forum, de ska ha tagit in dem redan. Tror de dyker upp på Åhléns också snart. Riktigt prisvärda, varje megaförpackning kostar runt 90 spänn! Lycka till, hoppas du hittar dem!
    /Johanna

    SvaraRadera