fredag 25 september 2009

Trailrunning och nyheter från adidas

Jahapp, då har man löptränat med Isabellah Andersson då. I hennes tempo. I cirka 150 meter, ha ha. Efter att vi bussats ut till Lidingö så samlades vi i adidashallen och fick höra en presentation kring de nya produkterna samtidigt som vi smarrade på mackor och smoothie. Efter det fick vi byta om och ge oss ut på en liten löptur för att testa skor, jacka, topp och byxa från nya kollektionen, som är anpassad efter lite kallare, blåsigare väder och mer trailrunning än fina löparspår eller asfalt.

Älskade byxorna, det känns att materialet är lite tjockare (fodrat) än vad jag är van vid och det höll värmen jättebra. Gillade att det var färg på tröjan, eftersom resten av outfiten var svart, det piggade upp lite. Men det finns faktiskt en funktion med det också fick jag höra, mörka färger håller tydligen värmen bättre, så tanken bakom är ju bra. Blev ett missförstånd med min skostorlek, så jag fick aldrig testa att springa i den läckra Revolt-skon, men min kompis och före detta kollega Camilla går i god för att den var fantastiskt skön. Själv fick jag testa en annan trailsko som var grym den också. Ja, tummen upp efter dagens test av produkter måste jag säga. Vi sprang inte så långt utan fick ge oss iväg mest för att känna på, och när löparexperten från adidas, Stefan Rehn, kom på att Isabellah Andersson skulle springa en sträcka i det tempo hon tänker hålla under loppet imorgon (typ 3.30 minuter/km) så gjorde vi alla vårt bästa för att hänga med. Isabellah var snäll, hon stannade efter en kort sträcka och lät oss vila. Shit vad hon är snabb den där tjejen!

Sötaste kollegorna Camilla och Ulrika från Cosmo. Ulrika den galningen ska faktiskt springa Lidingöloppet imorgon, hela 30 km. Hon passade på att hämta ut sin nummerlapp när vi var där. Girl, you are one crazy chic. Men jag lovar att heja på dig i tankarna, medan Camilla och jag går på stan och fikar.

Stefan Rehn presenterade produkterna och intervjuade Isabellah om bästa löptipsen för träning i terräng. Emma från adidas sprang själv Göteborgsvarvet i våras, sjukt imponerande.


Camilla och jag i våra snygga outfits i omklädningsrummet. Vi var en skock på kanske 20 journalister, såg jättekul ut när alla bytt om till likadana kläder. Hej, vi är på kollo liksom.





Adistar Tee, 350 kronor. Adidas Supernova Windstopper Jacket, 1000 kronor. Adidas Supernova Brushed Tight, 600 kronor. Adistar Revolt, 1400 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar