onsdag 30 september 2009

Hälsocoachen Zarah Öbergs bästa tips

Som jag har sagt tidigare, ni som läser min blogg får VIP-access till alla smarta tips och råd jag samlar på mig om dagarna i mitt journalistiska jobb. Det som inte får plats i artiklarna vill jag ju dela med mig av ändå! I veckan har jag varit i kontakt med hälsocoachen och kostrådgivaren Zarah Öberg, en extremt duktig och driven tjej som blivit utnämd till Årets entreprenör av Veckans affärer nyligen. Hon bloggar på Zarahssida.se, gå in och kika om ni missat det!

Här kommer hennes fem bästa hälsotips:
* Drick ordentligt med vatten (gärna med färskpressad citron för att öka PH:et och den basiska miljön i tarmen)
* Ät mat som är levande och ej upphettade över 70 grader för att behålla näringen (allra helst inte över 40 grader eftersom enzymerna dör vid 34-40 grader)
* Boosta tallriken med gott om färger grönsaker, frukter och bär samt bra fetter såsom oljor, kokosfett, smör m.m. Ät mindre av döda saker som kött och sockerrika produkter.
* Umgås med människor som ger dig energi och som förgyller din vardag.
* Vistas mycket utomhus för att få solljus för att täcka kroppens behov av D-vitamin och för att bli pigg och få frisk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar