onsdag 30 september 2009

Träna som en hel ryss

Har du testat att träna med kettlebells någon gång? Första gången jag testade tyckte jag att det var rätt svårt, de tunga kanonkulorna med handtag gled ur händerna och jag hade lite svårt att få in rätt balans med armarna. Men efter ett tag så insåg jag förtjusningen och nu måste jag säga att det är en av de mest effektiva träningsformer jag har kört!

Med kettlebells handlar det om att träna styrka i rörelse. Det är funktionellt och supereffektivt, en halvtimme räcker för en ordentlig genomkörare av kroppen. Nu har det kommit en bok för dig som är nyfiken och vill lära dig mer om hur du svingar dig i form, Träna med kettlebells skriven av Linus Johansson. Linus är sjukgymnast och personlig tränare och menar att det gamla ryska träningsredskapet passar perfekt in i hans syn på träning:
"Fullständiga och naturliga helkroppsrörelser och massor med bålstabilitetsträning. Jag använder dem till såväl ryggpatienter som elitsatsande idrottare. Alla kan ta dem till sig."

(Bokens omslag är plåtat av Mikael Gustavsen)
Har du inte testat är det hög tid att du gör det. Som sagt - kul och effektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar