måndag 28 september 2009

Steamy window på SATS

Har varit på mitt livs första spinningpass och jag tror allt att jag hittat en ny liten kärlek där - satan vad effektivt det var! Körde som sagt bara en halvtimme idag, och det kändes ganska lagom till att börja med, och jag kan bara tänka mig hur slutkörd man blir efter en hel timme! Var jätteskönt att kombinera konditionsträningen med lite core efteråt, en lagom genomkörare av rygg och mage och en hel del skön stretching. Har promenerat hem nu tre kilometer efter klassen i mörkret och känt mig duktig eftersom jag känner av sätesmuskeln lite då och då redan nu :-)

Har även upptäckt att SATS har tagit in en litet gästpass nu under några veckor, något som kallas Steamy Window och låter hur kul som helst. Såhär beskrivs den på hemsidan:
"Inspirerade av house-, show- och rockmusik har vi satt ihop en annorlunda och spännande eventklass där vi använder en käpp (stång från BodyPump) att dansa med och runt. Nybörjare, dansbiten eller bara lite nyfiken - bara du vågar svänga lite extra på höfterna så är du välkommen." Har redan bokat in mig på ett pass nästa vecka. Någon som hunnit testa klassen redan som kan skvallra om det var kul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar