tisdag 22 september 2009

Träna som Kylie med powerplate

Vem vill inte se ut som Kylie "the bod" Minogue? Ja, jag vet att uttrycket brukar handla om Elle McPherson, men i mina ögon finns det flera som förtjänar titeln, som lilla Kylie. I senaste numret av Topphälsa avslöjar hon att hon håller sig i form med hjälp av piruetter och power plate. Balett ger långa, smidiga muskler och bättre hållning, vilket är viktigt inte bara på scenen utan även för oss andra dödliga. Dessutom tränar Kylie alltså med en power plate några gånger i veckan, en vibrationsmaskin för effektivare träning som jag skrivit om i bloggen i våras när jag testade den.

Rörelserna och motståndet blir mer intensivt då hela plattan skakar, och det är tidseffektivt eftersom en träning på 20 minuter motsvarar en timmes ren träning på gymmet. Själv fick jag träna privat hos en pr-byrå tillsammans med deras expert från Power plate.

Och efter passset var jag helt död... Så visst är det effektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar