onsdag 9 september 2009

Hitta hälsan på landet

Min syrra ska till sommarstugan i helgen. Även om jag vet att jag kommer ha jättekul när jag festar loss bland biergartens och umpf-umpf-musik i Tyskland så är jag ändå lite avundsjuk - jag längtar också ut på landet! En svensk undersökning visar hur viktigt det faktiskt är att komma bort från stadens brus då och då. Du som exponeras mot svagt men långvarigt trafikbrus (till exempel om din arbetsplats ligger vid en vältrafikerad väg och du jobbar med öppna fönster) så har du 38% större risk att drabbas av en hjärtattack. Däremot ger en liten vandring genom skogen ökat korttidsminne med 20%. Alla stadstjejer - ut på landet med er! Själv får jag vänta till första helgen i oktober då vi ska ut ett stort gäng tjejer till min kompis Emmas land. Rödvin, gummistövlar, kabelstickat, tweed och brädspel. Mmm...lantliv!

Kära kära sommarstuga. Jag längtar till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar