torsdag 10 september 2009

Träna dig på nya saker

Jag älskar att lära mig nya saker, det har jag alltid gjort. I våras köpte jag ju en fin systemkamera som jag ska kunna ha nytta av i jobbet, och tro mig - det har jag verkligen haft. Grejen är att jag mest fotar på Auto eftersom jag känner mig osäker på alla funktioner. Men igår var det dags för en två och en halv timme lång introduktionskurs hos Nikon school, och nu känner jag mig inspirerad att ge mig på fotografering med egna inställningar. Visst, det finns en miljon grejer att tänka på och det kommer att ta mycket frustration över att inte hitta knappar i tid och väldigt många dåliga, oskarpa bilder, men allt som krävs är övning! Och tänk hur fantastiskt det kommer att vara när man automatiskt lär sig känna av ljuset i ett rum eller i en viss utomhusmiljö och bara "knapp, knapp" fixar till bästa förutsättningarna för en perfekt bild. Eller ännu bättre - en så där operfekt perfekt bild, med rätt sorts suddighet och linjer och skuggor. Jag längtar, och lovar att öva mig flitigt. Ser verkligen fram emot fotokursen hos Medborgarskolan jag ska gå i oktober, det ska bli jättekul!

Jag tror att alla människor skulle må bra av att gå en kurs och lära sig något nytt i alla fall en gång om året. Viktigt för självutvecklingen. Jag vet, det kostar pengar och tar tid, men är värt så otroligt mycket. Min kompis Malin har typ tre aktiviteter i veckan utanför jobbet, hon är visserligen en av de mest energiska personer jag känner - men jag ser henne som min inspiration och tänker att jag ska göra tid och plats för åtminstone en. Det kan du också.

1 kommentar:

  1. Vilket spännande område du jobbar inom!
    Jag tror jag skall följa din blogg och se vad intressant som kan dyka upp :)

    /Janne Arleklint

    SvaraRadera