torsdag 3 september 2009

Ännu en bokpressträff

Ikväll har jag varit på pressträff hos Norstedts igen, denna gång presenterades höstens böcker inom hälsa och psykologi. Eftersom det här är ett område jag både intresserar mig för privat och skriver mycket om i jobbet så var det jättekul att gå dit. En cateringfirma hade lagat mat ur Klara Dessers hälsokokbok, så det bjöds på rödbetor med fetaost, zuccinipaj, kronärtskockssoppa med musslor, laxrullar med pepparot, bulgursallad med lingon och svamp med mera. Grym buffé. Författarna fick presentera sina böcker och sen var det fritt fram att mingla och ställa frågor till den man var nyfiken på. Jag pratade lite med de flesta av författarna, alltid kul att höra vad de har för tankar kring sina böcker och hur inspirationen kom.

Nina Jansdotter kommer ut med en ny bok som heter Ta makten över tiden som jag längtar efter att läsa i oktober. Boken katergoriserar in människor i olika tidspersonligheter och hjälper varje grupp att hitta lösningen i ett stressat liv. Själv är jag ju en klockren tidsoptimist, precis som Nina själv.
"Släpp på kraven och alla måste och våga i stället känna efter och göra vad du känner för just nu. Jag sover till exempel middag varje dag. Med rätt sätt att styra tiden kan man få till tio böcker på fem år, inte illa för en latmask som jag."
Inspirerande för alla oss andra latmaskar :-)

3 kommentarer:

  1. Hej

    kul att ses sist och att du skrev om min bok här. Som nu lite middag idag ;)
    nina

    SvaraRadera
  2. Det skulle vara SOV nu lite middag idag :)

    SvaraRadera
  3. Hej Nina!
    Ja det var jätteskoj att ses! Håller på att spåna på en artikel kring ämnet du tar upp i din bok så förhoppningsvis hörs vi för en intervju snart!
    /Johanna

    SvaraRadera