onsdag 23 september 2009

Ibland alltså, vem skriver sånt här?

Jag förundrar mig ofta över vem det är som sitter och kommer på kvällspressens löpsedlar vi plågas med dag ut och dag in. Vid det här laget är det nog inte så många som tror på dem, alla fnyser åt dem, ryser åt dem... Och om man bläddrar djupare in i tidningarna så hittar man ofta flera dumma rubriker och ingresser där man inte riktigt vet om man ska skratta eller gråta. Idag stötte jag på följande på Aftonbladet.se: "Undvik att bli deppig, sexapatisk och fet under hösten". Sexapatisk? Fet? Att bota höstdeppet har jag själv skrivit om ett antal gånger, där har jag inga invändningar, men sen känns det som att det går lite över styr.

Kontentan i artikeln är det inget fel på, de uppmanar läsaren att köpa en ljuslampa, öppna fönstrena, sova regelbundet, äta choklad, träna, köpa gummistövlar - det vanliga alltså. Men akta er nu, det är bäst att följa råden ovan om ni inte vill bli sexapatiska. Hu så hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar