onsdag 2 september 2009

Isvatten ger energi

Godmorgon! Känner du dig lite seg såhär tidigt på dagen? Då ska du testa senaste knepet - en undersökning från Nautilus sports Medical Industries i Colorado Springs visar att personer som dricker isvatten en gång i halvtimmen känner sig mer energiska, pigga och mentalt klara till skillnad från de som dricker vatten mer sällan. Det är viktigt att vattnet är iskallt, för kroppen förbrukar nämligen upp till 200 kalorier för att värma upp det, vilket gör att energiflödet ökar och du blir piggare.

Själv dricker jag alltid kallt vatten innan jag går och lägger mig. Det kanske är därför jag har svårt att somna ibland. Dricker i och för sig kallt vatten till frukosten också, men inte med is i. Kanske är dags att testa om energin förbättras, jag är ju sjukt morgontrött av mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar