fredag 28 augusti 2009

Tjejmilen har smygstartat

Stämningen kändes verkligen på topp på Östermalms IP när jag var där och hämtade upp min nummerlapp nyss. Glada kvinnor i alla åldrar var där för att hämta ut sina startkit och mingla runt bland alla sponsorernas montrar och små butiker som hade slagits upp inne i hallen. Överallt var det tävlingar, prover av pasta och hudcremer delades ut, tidningar i massor skänktes bort och folk kändes helt enkelt glada och peppade. Adidas som är en av de största sponsoserna hade slagit upp en stor butik där de sålde allt ifrån skor till jackor, tights, löpartoppar och vätskebälten till rabatterade priser. Försökte mingla runt och samla på mig sista-minuten-tips från diverse experter om hur jag ska äta, tänka och springa innan loppet. Delar självklart med mig senare!




HTH hade en kul grej på gång i sin monter. En av deras anställda, Johanna Stålvant, ska springa Tjejmilen för första gången på söndag och det var upp till besökarna att gissa vilken tid hon kommer i mål på för att vinna produkter från märket. Jag var självklart med och gissade, vi får se hur det går för henne, men hon såg rätt fit ut så det går säkert fint. Heja Johanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar