torsdag 20 augusti 2009

Rosa rattar för Bröstcancerfonden

Landade en påse Ahlgrens bilar i brevlådan idag, men inte vilka bilar som helst. För att visa sitt stöd och hjälpa till att bidra med pengar till Bröstcancerfonden har man tagit fram nya produkten Rosa rattar, som säljs i begränsad upplaga med start vecka 37. Om du köper en påse Rosa Rattar så skänks tio procent av överskottet till kampen mot bröstcancer, vilket beräknas bli runt 300 000 kronor.

Rattarna är små runda godisbitar som smakar precis som de rosa bilarna i vanliga påsen, gott helt enkelt. Gillar att fler och fler företag satsar på rosa oktober och vill öka uppmärksamheten kring bröstcancer. Kritiken skulle väl kunna vara att företagen ser en chans till extra försäljningsmöjligheter och liksom glider på vågen av andras olycka, tio procent är trots allt rätt snålt, borde kunna vara femtio om du frågar mig. Jag menar, hur mycket kostar en sån där påse att tillverka egentligen? Men men, bättre med lite pengar än inga alls, och många bäcker små...


1 kommentar:

  1. Jag blev så himla glad när jag såg dom. Jag lyste av lycka alltså! Så nu själv har jag köpt tre påsar redan. Jag känner mig så duktig när jag kan köpa mig något gott och sammtidigt känna att det är till någon nytta :)

    SvaraRadera