onsdag 19 augusti 2009

Otippad träning i badrummet

Älskar när man kan stanna upp mitt i en aktivitet och märka att man faktiskt anstränger kroppen på ett eller annat sätt utan att tänka på det. Efter lite funderade gick jag igår iväg och köpte mig en Babyliss Icurl, ett nytt verktyg för hårstyling som är en plattång och locktång i ett. Skönhetsjunkie som jag är har jag redan ett antal plattänger, och jag har även en locktång - det jag ville åt var det "nya" sättet att göra lockar på, som fixas i ett enda svep (ni kanske har sett reklamen?)... Efter lite pill och ett rätt stort antal misslyckade lockar fick jag äntligen in tekniken och fattade hur man var tvungen att vinkla handleden och liksom dra armen rakt ut för att få till snurren. Faktiskt rätt jobbigt om man har mycket och långt hår som jag, armen fick sig en ordentlig träningsomgång!



Drog igenom håret rätt snabbt den här gången och hade lite fel teknik i början, så lockarna blir säkert bättre för varje gång. Men själva tanken är att de ska vara rätt loose och inte locktångslockiga, så jag gillar faktiskt resultatet. Tummen upp för Icurl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar