söndag 23 augusti 2009

Vi gjorde det!

Det var roligt, det var en utmaning - och vi klarade det! Jag, Camilla och Ulrika har precis genomfört vårt första Triathlon någonsin, i staffetlag. Och jag är så stolt! Kändes bra från början till slut faktiskt, nerverna var lite spända precis innan det var dags att hoppa i vattnet, men det lossnade när simningen kom igång. Låg helt okej placerad i starten vilket gjorde att jag inte behövde simma om så många. De som crawlade mest hela vägen drog iväg i början av klungan, de som höll sig till bröstsim halkade lite efter, och jag befann mig strax bakom crawlarna eftersom jag växlade mellan simsätten och ändå hade rätt bra fart. Så efter ett antal kallsupar, sparkar i magen och på benen och en badmössa som hela tiden ville glida av, så lyckades jag ta mig runt mina 750 meter på 20 minuter. Blev intervjuad av en tv-kamera när jag sprang upp mot växlingsområdet så håll utkik ikväll! Var för ofokuserad för att komma ihåg vilken kanal det var, det jag minns är att jag sa att det gått "hyfsat" och att jag hette "Johanna från Cosmopolitan." Se där, lite reklam också.

Här är ett bevis på att vi gått i mål, med medaljer och allt. Fler bilder kommer senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar