måndag 24 augusti 2009

Powerwalk med armswing

Var lite småsugen på att springa en runda idag men lät mig själv ta det lite lugnt, var ju trots allt med om ett Triathlon igår. Så det fick bli en härlig powerwalk i sensommarsolen tillsammans med mängder av folk som tänkt samma tanke. Var en del som sprang också, tänkte "hon laddar säkert inför Tjejmilen" om varenda tjej/kvinna jag såg. Promenerade i rask takt ner till Karlbergs Slottsväg, bytte sida vid Ekelundsbron och tog vägen längs med Kungsholms strand tillbaka. Fick för mig att jag skulle göra riktigt seriös powerwalking och pendlade överdrivet med armarna som en annan idiot. Men det märks faktiskt rejäl skillnad i flåset mot när man bara pendlar lite grann, så armswing får mina varmaste rekommendationer. Åtta kilometer blev det, kändes lagom och nu är jag rätt trött. Typ såhär trött...

Men, jag ska köra lite hantlar också innan jag hoppar in i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar