onsdag 19 augusti 2009

Babyeftermiddag

När blir man egentligen vuxen? Har funderat på den frågan många gånger och kommit fram till att det måste vara när man skaffar barn. När man har en annan människa att ta ansvar för. Jag har spenderat eftermiddagen hos min numera vuxna kompis Tanja och hennes lilla Linnea som är sju veckor gammal. Fruktansvärt söt, även om hon spydde ner mig på höger axel, vänster axel och mitt fram. Och mer babykräks lär det bli eftersom jag och pojkvännen ska iväg ikväll och hälsa på ett par andra vänner som också just fått barn. Hjälp, alla börjar bli vuxna runt omkring mig - när hände det här?

Finns det något mysigare än att bara ligga i soffan och snosa och gosa med en liten bebis? Det är nog värt att bli vuxen för. Men inte riktigt än. Tills dess är det ju skönt att jag vet var jag kan låna en när jag behöver få en dos :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar