fredag 14 augusti 2009

Njut av att bli ompysslad

Såhär till helgen är det perfekt att göra en pakt med sig själv. "Jag ska se till att bli ompysslad". Om det så handlar om en halvtimme eller en halvdag spelar inte så stor roll, men det viktiga är att du får njuta av känslan att bli omhändertagen. Allra helst av någon annan, som på en spabehandling, ett frisörbesök eller en frukost på sängen. Men det går att fixa själv också, genom att till exmpel ta ett härligt fotbad och samtidigt läsa en bok du länge velat läsa, eller ta en promenad i solen med en stor glass i handen, eller kanske baka scones en kväll så att du bara behöver gå upp på morgonen och njuta.

Det finns många sätt att bli ompysslad på, absolut. Som tur är har jag en kille som är rätt bra på det här, som att ge massage när jag är trött efter ett hårt träningspass, eller dyka upp med en påse Djungelvrål när jag har pms. Sedan är jag som sagt ett stort fan av spabehandlingar, att låta en annan människa bara ta hand om ens trötta kropp en stund och göra den alldeles avslappnad, mjuk och len. Men min bästa ompysslad-upplevelse hittills är nog när jag var i Amsterdam med Philips och träffade hårstylisten Andy Uffels och hans team tidigare i våras och hade ett helt gäng av proffs som arbetade med min kalufs för att få mig snygg till kvällens middag och fest. Mmm, så skulle man ha det varje morgon när man vaknade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar