torsdag 20 augusti 2009

För alla med skrivardrömmar

Jag tror att det bor en bok i varje människa, någon slags historia som kan berättas, vare sig det handlar om poesi, självbiografi, en roman eller en novellsamling. Det är många som längtar efter att skriva men aldrig låter sig själv försöka. Det borde det bli ändring på, tycker jag. Om du går i skrivartankar, eller kanske till och med kommit så långt så att du är färdig med ditt verk men inte lyckas få den publicerad hos de större bokförlagen - surfa in på sajten Vulkan! Här behåller du som författare rättigheterna till ditt verk och har en bra portal för att få igång försäljningen. Du kan publicera din egen roman, diktsamling eller till och med blogg, och du kan skapa fotoböcker och kalendrar och köpa andras publicerade böcker. Som sagt - har du inte börjat att skriva så sätt igång! Själv tar jag de första trevande stegen på min egen bok som jag gått och längtat efter att skriva ner länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar