tisdag 25 augusti 2009

Drömmer om en yogaresa

Satt precis och drömde mig bort på InShape Travels hemsida, är riktigt sugen på en skön, avkopplande och stärkande yogaresa just nu. Fick förra veckan reda på att en gammal amerikansk vän till mig, från tiden då jag bodde i Alicante, jobbar med den här typen av lyxiga träningsresor på företaget Escape to shape. En lite lyxigare variant av InShape, som mest lockar kändisar och andra människor som har gott om pengar. Verkar i alla fall hur lyxigt som helst, att åka bort och bara ta hand om sin kropp och sitt sinne på riktigt i ett par veckor. Tills dess att jag får tid och råd med detta tänker jag se till att dansa extremt mycket under mina partyhelger i Tyskland nu i september, och planerar långa promenader längst sandstränder och rejält med klättring och vandring i Sydamerika i november.

Det är synd det där, att semester inte riktigt förknippas med hälsan. Det är då alla stressar för att hinna se så mycket som möjligt, äter alldeles för mycket och dricker alldeles för mycket. Egentligen borde väl ledigheten vara den stunden då du verkligen ska lägga tid och möda på att ta hand om dig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar