onsdag 12 augusti 2009

Simträning och teknik

Eller ska jag säga bristen på teknik? Har ju aldrig någonsin fått några tips eller råd vad man ska tänka på när man crawlar. Jag vet inte ens om jag gör rätt! Jag bara vevar armarna framåt och slänger huvudet lite åt vänster, lite åt höger. Det finns säkert mängder med bra tips på hur jag ska andas för att kunna fortsätta simma på bästa smidiga sätt, saker att tänka på när det gäller händerna (spreta eller hålla ihop fingrarna? Kupade eller raka handflator?), armarna (vinkel, hur långt man ska veva för att inte få ont i nacken eller bli trött osv) och benen (ska man simma hundsim med dem eller mest sparka lite för att låta dem åka efter kroppen liksom?). Har du några bra tekniktips så hjälp mig gärna, så slipper jag se ut som en vilsen säl i vattnet nästa söndag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar