onsdag 5 augusti 2009

Snart Triathlon

Har simmat i min våtdräkt idag för andra gången, nu i saltvatten bland maneter och vågor som inte riktigt fanns i insjön där jag plaskade runt i den sist. Känns lite konstigt, det gör det allt, och den är som sagt rätt obekväm runt halsen. Men det är inte värre än att jag klarar av ett lopp i den tror jag. Däremot funderar jag över den där lilla tampen som hänger i blixtlåset. Förstår ju funktionen, den finns där för att man ska kunna dra upp dragkedjan på sig själv, men blir det inte problematiskt i vattnet med en massa snören som liksom flyter omkring? Man råkar kanske dra i varandras och strypa någon? Men det är klart, om jag blir trött kanske jag bara kan ta tag i en snabbare simmares lilla tamp och lifta med en bit? Hi hi, känns som en bra strategi...

Bara två och en halv vecka kvar till Triathlon nu, och bara en och en halv vecka till Midnattsloppet och alla dess uppförsbackar som jag fasar för. Någon som har sprungit det? Är det så hemskt som det låter i beskrivningen? Uppförsbacke, uppförsbacke och uppförsbacke? Jag är rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar