fredag 14 augusti 2009

Nytänd passion för vatten

Var på Eriksdalsbadet och simmade idag det var helt okej faktiskt. Skönt att gå dit en fredagseftermiddag när det var rätt lugnt med folk, hade en bana för mig själv tills en långsam kvinna klev i och jag var tvungen att varva henne hela tiden. Jag var ju inte där för att avslappningssimma, vilket i och för sig hade varit rätt skönt det också, men ville pusha mig själv lite inför Triathlon nästa helg och höjde tempot. Gick sådär att crawla, och simglasögonen är inte sköna alls. Men framåt kommer jag, och uthålligheten är det inget fel på, simmade runt i nästan en timme. Antar att jag kommer bli ifrånsimmad av majoriteten som crawlar, men jag får väl hålla ut på kanten och köra i min egen takt så gott det går.

Har nästan glömt bort hur mycket jag älskar att simma. Gillar doften av klor, känslan av att vara lätt som en fjäder i vattnet. Och nu när jag har investerat i en ny baddräkt så får jag se till att komma iväg lite oftare till hösten. Jag lovar. Mera simning, tennis och dansklasser ska det bli i höst. Och så vill jag ta en ridlektion. Och sätta igång med badmintonen igen. Och börja spinna. Det är alltid så fantastiskt när en ny årstid kommer och motivationen infinner sig, tycker ni inte? Hur länge det håller i sig får vi snart veta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar