tisdag 23 juni 2009

Stressfri med träd

Riktigt rycker i benen nu för de vill gå ut på promenad. Anledningen till att jag inte bara går ut är att jag förmodligen ska ut på långpromenad med en kompis ikväll och jag har en hel del att skriva så borde sitta av åtminstonde tre-fyra timmar framför datorn. Försöker berätta för mig själv att visserligen har jag möjlighet att gå ut bara sådär, men tänk om jag satt på ett kontor och inte hade gått på semester än, då hade jag varit fast där jag var. Nu är det i och för sig jag själv som ger mig semester, men så länge jag har jobb att göra vill jag faktiskt jobba. Måste bli en hårdare chef helt enkelt.

Men ikväll, när jag ger mig ut på min promenad, så tänker jag definitivt göra det i något naturskönt område. Gärna bland massvis med träd. En undersökning från Texas A&M University visar att bara en kort exponering på fem minuter för miljöer med många träd minskar din stress signifikant. Skönt med naturläkemedel som är totalt naturliga, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar