lördag 27 juni 2009

Tennismatch i sommarkvällen

Jag tror att vi såg ut att vara bättre än vad vi egentligen var när jag och Malin klev in på tennisbanan i Alvik igår. En pappa och hans två barn satt spända av förväntan vid ena långsidan och tänkte att nu skulle de väl lära sig ett tekniskt trick eller två. Men inte då, bollarna studsade hejvilt och vi sprang som spattiga över planen för att det skulle bli lite spel. Tycker i och för sig att vi lyckades riktigt bra för att vara nybörjare, och det var sjukt roligt, så nu har vi bestämt att vi ska försöka satsa på tennislektioner till hösten. Mitt problem är att jag använder mig av badmintontekniken som inte alls funkar på så tunga rack och snabba bollar. Men med lite träning så!

Fick även höra av pappan att jag var lik Maria Sharapova och det tar jag definitivt som en komplimang! Det kanske bor en liten tennisgudinna inom mig trots allt :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar