fredag 26 juni 2009

För...varmt...för att springa...

Försökte ge mig ut på en löptur vid lunchtid idag, men insåg att jag inte orkade kuta runt i värmen utan vatten (glömde såklart lilla flaskan hemma) så det fick bli powerwalk i stället. 8,5 km, inte helt illa. Gav löpningen en chans när jag kom till Gärdet, men hela fältet var bara som en stor kokande gryta av solsken så fick ge upp efter några minuter. I stället passade jag på att göra några stopp längs med Djurgårdskanalen och lite olika bänkar där jag gjorde övningar såsom att hoppa upp och ner på dem, och göra dips med armarna på bänken. Härligt och enkelt sätt att göra promenaden till lite mer allsidig träning. Använd det du hittar på löprundan som hjälp, vare sig det är träd du kan använda vid stretching, bänkar, gräsplättar för situps eller trappor att springa i. Din utomhusträning kan erbjuda dig så mycket mer än du tror, bara du tänker till lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar