onsdag 17 juni 2009

Snabba sätt att bli friskare

En av anledningarna till att jag älskar mitt jobb är att jag lär mig så mycket hela tiden. Till exempel, till Cosmopolitans juninummer skrev jag en artikel om 20 snabba sätt att bli friskare. När jag letade runt bland forskning och studier hittade jag en hel radda hälsosamma tips som jag inte hade en aning om innan. Här kommer tre av mina favoriter:

1. För snabb energiladdning, lägg dig på rygg med benen sträckta rakt upp i luften eller mot en vägg. Blodet rusar snabbt till ditt huvud och ger hjärnan en riktig syrekick som får dig att vakna till.

2. Låt din handväska växla mellan höger och vänster arm eller axel varje dag. Om du använder dina muskler för mycket på den ena sidan kan de lätt bli överansträngda. (Nyhet för mig som alltid bär på höger sida och ofta märkt av att jag blir trött!)

3. Om dina fötter värker efter en natt på dansgolvet i stilettklackar kan du lindra dina ömma muskler och leder genom att sitta på en stol med korsade ben och skriva alfabetet med en fot i taget. Både små och stora bokstäver, inget fusk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar