söndag 28 juni 2009

Triathlon närmar sig...

Igår var jag på Centralbadet med min kompis Ingrid och njöt av thermalpool, motionssim och solande på takterassen. Det var rätt tomt på folk eftersom solen gassade utomhus. Hade vi inte haft presentkort som var på väg att gå ut hade vi förmodligen spenderat dagen i parken i stället, men eftersom vi fick sola en stund på taket kändes det som ett bra val ändå. Passade på att simma mina 750 meter, för att se hur jag står mig inför Stockholm Mazda Triathlon i augusti, och det gick hur fint som helst. Sen ska jag bara försöka öka på takten lite och orka crawla en bit längre än jag gör nu. Grejen är ju att det känns rätt viktigt att veta i förväg hur mycket du kan ta ut dig, det är inte så lätt att stanna och vila mitt ute i vattnet om du blir för trött...


Våtdräkten kom i veckan också, så nu känns Triathlon mer verkligt. Ska ta med den till Västkusten nästa vecka och se till att öva ordentligt där. Är lite rädd för att simma in i ett stim brännmaneter bara, man ser ju liksom inte så långt framåt när man väl är i vattnet... Hm, får ta med mig en manetvakt ut i en båt bredvid eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar