söndag 14 juni 2009

Dumma studie

Okej, så här gick alltså mitt lilla experiment igår, det vi kallar "inte hålla för länge i kläderna i butiken". Det var kärlek vid första ögonkastet med en klänning från Topshop, men eftersom jag inte fick känna efter för länge så provade jag den snabbt och tog beslutet att lita på min instinkt och köpa den. Provade den när jag kom hem och då var den inte alls lika fantastisk. Känns som att jag redan har typ fem klänningar som ser ungefär likadana ut, och jag irriterade mig på saker som små detaljer i mönstret och att tyget var lite lite för genomskinligt. Det blir en retur alltså. Och ett löfte att aldrig mer köpa något utan att hålla i och bara studera plagget i minst en minut. Så det så.
Vacker, visst, men känns det inte rätt så gör det inte. Lita på känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar