tisdag 2 juni 2009

Vilnius - kulturhuvudstad 2009

Japp, nästa vecka åker jag på pressresa till Vilnius för att kolla in kulturen och annat skoj. Har redan varit i Riga och Tallin, så det ska bli kul att ha besökt även Vilnius. Känns som att spatraditionen börjar uppmärksammas lite i Baltstaterna på sista tiden så ska försöka besöka åtminstonde ett spa som ger massage enligt Druskininkai-medoden. Själv kurorten Druskininkai skulle jag gärna också besöka men den ligger typ 13 mil från Vilnius, så det blir lite svårt att hinna med. Men stadskärnan och i synnerhet Gamla stan verkar fin och intressant, och inte minst livfyll tack vare kulturhuvudstads-stämpeln. Tänk, när jag har varit där så har jag inom loppet av en månads tid besökt tre nya länder som jag inte varit i tidigare. Helt otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar