onsdag 3 juni 2009

Böcker jag ska läsa i sommar

Sommaren är böckernas årstid. Det är inte bara tiden för läsning som ökar utan även lusten. Biblioteksböcker blandas med gamla inbjudna du inte hunnit läsa sen förra bokrean, lånade böcker av vänner, nyinköpta pocketböcker... Studenter kan packa ihop kurslitteraturen för ett slag, läsa den där boken de längtat efter i månader.

Själv gör jag listor av alla böcker jag vill läsa. Genom min bokcirkel jag har med mina vänner får jag mängder av bra rekommendationer, och härliga fackböcker trillar in genom brevlådan titt som tätt som också ska plöjas igenom. Älskar ju allt som har med psykologi att göra, och relationer, och skönhet, och hälsa, och kost... Ja, det blir en hel del. De som står närmast på listan att plöja den här sommarens första månader är dessa:
Vilka böcker längtar du efter att läsa i sommar?

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad avis jag är på dig som får läsa I en klass för sig för första gången! I och för sig har du väl sjukt höga förväntningar eftersom jag inte kan sluta tjata om den … Och du vet väl vad som brukar hända om man har höga förväntningar?

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja - det är underbart när man har så mycket att läsa. Är säker på att jag kommer gilla den. Det är inget mot förväntningarna Camilla byggde upp inför Lyckan, kärleken och meningen med livet - och den är ju fantastisk!

    SvaraRadera